Nel periodo dal 16 Novembre al 4 dicembre 2020, per gli studenti delle Magistrali  di Scienze della Pubblica Amministrazione e International Relations, la prof. M.E. de Franciscis offre un Seminario in lingua inglese “The 2020 Presidential Elections in the United States of America”. Il Seminario è da 6 CFU con prova finale. Il Seminario è aperto ai dottorandi del XXXV e XXVI ciclo.

From November 16 to December 4, 2020, for students of the Lauree Magistrali in International relations and Scienze della Pubblica Amministrazione, professor M.E. de Franciscis is offering a Seminar- in English – “The 2020 Presidential Elections in the United States of America”. There will be a final examination and students will earn 6 CFU.

The Seminar is open even to PhD students of the XXXV and XXVI cycle.

SSD IUS 21 —- 6 CFU

The classes will be 100% in English and it will be expected that students be actively involved.

On Mondays and Fridays from 14.30 to 18.30pm according to the following calendar:

16 novembre. Presidential elections: popular vote and electoral college

20 novembre. Uniqueness of the 2020 elections.

23 novembre. Corona virus and the increase in postal ballots

27 novembre. The new Congress

30 novembre. What happens next? The constitutional calendar to January 20, 2021

04 dicembre.   How to re- build trust in the institutions**

** This class will last until 20.00 pm as to allow final presentations and debates.

Modalità di verifica

Sarà richiesta l’iscrizione al corso e una frequenza obbligatoria ai seminari.

Costituiranno elementi di valutazione e verifica i documenti eventualmente prodotti dallo studente e/o la presentazione in aula e la prova orale di profitto finale.

It will be necessary for the student to register to the Seminar and participate to all classes. The final evaluation will be based on the in- class oral presentation; and/or on the eventual paper presented and on the oral final examination.

Descrizione

Il Seminario si articola in due incontri di due ore settimanali monotematici con approfondimenti sul ruolo dei partiti; le modalità di esplicamento delle primarie; la campagna elettorale vera e propria; le elezioni; la proclamazione del vincitore; inaugurazione del mandato del Presidente.

The Seminar will develop through two weekly monothematic classes of two hours that will focus on the role of the political parties; the various models of primaries; the electoral campaign: the elections; the proclamation of the winner; and the inauguration of the new term.