Seminario multidisciplinare : Governing migration. Actors, policies and practices – 28 ottobre, ore 10,30 – Aula 3

Prof. Andrei Taranu

National School on Political Studies and Public Administration Bucarest Romania

ex Director of Roma Center for Research, Documentation and Resources (CPDOR)

The seminar will offer an introduction to migration studies in the European context from a multidisciplinar perspective. Students will gain insight into the multi-level, multi-stakeholder nature of European migration and asylum governance. The seminar will on the one hand introduce students to important theoretical perspectives pertaining to migration studies and on the other will touch on the empirical realities of migration governance through an analysis of key actors, policies, and practices.

Il Seminario, che si articolerà su di un totale di 35 h e che sarà aperto agli studenti dei Corsi di Studio triennali e magistrali del Dipartimento di Scienze Politiche, consentirà il riconoscimento di 6 CFU previa prova d’idoneità  sulle tematiche affrontate durante l’iter formativo.

Ore 15.00: Vanda Polese

“Analysis of EU institutional discourse on immigrants’ integration.”

Scarica qui la locandina